Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
53076 Ergebnisse
Sortierung:
World Affairs Online
ISSN: 0007-5442
Quellen zur Risikoaufklärung gegen illegale Drogen. Prävention von Drogenmissbrauch. Einstellung zu illegalen Drogen und eigener Drogenkonsum.
Themen: wichtigste Informationsquelle über illegale Drogen; tatsächlich genutzte Informationsquellen zur Risikoaufklärung; effektivster Weg zur Prävention von Drogenmissbrauch (Kampagnen, Rehabilitation, strengere Maßnahmen gegen Drogenhändler und Konsumenten, Legalisierung, Armuts- bzw. Arbeitslosigkeitsbekämpfung, mehr Freizeitmöglichkeiten); Einschätzung des Gesundheitsrisikos beim Konsum von Cannabis, Alkohol, Ecstasy und Kokain; Konsum von neuartigen legalen Substanzen, die den Effekt illegaler Substanzen imitieren und Bezugsquelle dieser Substanzen (Freunde, Spezialgeschäft, Party bzw. Club oder Internet); Einstellung zur Legalisierung von schwachen und härteren Drogen; präferierter Umgang mit legalen Imitaten mit bewusstseinverändernder Wirkung; Schwierigkeitsgrad bei der Beschaffung von Drogen; bereits getätigter Cannabiskonsum.
Demographie: Geschlecht; Alter; höchster Schulabschluss; Schüler- bzw. Studentenstatus; Beruf; berufliche Stellung; Urbanisierungsgrad.
Zusätzlich verkodet wurde: Befragten-ID; Land; Interviewer-ID; Interviewsprache; Interviewdatum; Interviewdauer (Interviewbeginn und Interviewende); Interviewmodus (Mobiltelefon oder Festnetz); Region; Anzahl der Kontaktversuche; Gewichtungsfaktor.
GESIS
In: Curtis's botanical magazine, Band 14, Heft 4, S. 221-226
ISSN: 1467-8748
The history and taxonomy of Sophoro toromiro Skottsb. (Leguminosae), a native of Easter Island now thought to be extinct in the wild, are discussed; there is a full botanical description, a colour plate and other illustrations, and cultivation requirements are provided.
This veto message from Governor Mark Sanford vetoes H. 3402, R-330, a bill allowing two or more legislators to form a "legislative special interest caucus" in regard to a shared "special interest."
BASE
Comprend : Préface du n° 329-330 de septembre-octobre 1999. L'agriculture française dans le contexte international / Pascale Pollet - La nouvelle réforme de la politique agricole commune : une perspective internationale / Marion Desquilbet, Alexandre Gohin, Hervé Guyomard - Elargissement à l'Est et négociations commerciales internationales : quelle marge de manoeuvre pour la PAC ? / Chantal Le Mouël - Le régime agri-monétaire : situation passée et perspectives liées à la mise en place de l'euro et à l'élargissement de l'UE / Pierre Beynet, Henri Lamotte - La réforme de la PAC et l'inégalité des revenus agricoles dans l'Union européenne : les premiers effets / Jean-Pierre Butault, Philippe Lerouvillois - Les concours publics à l'agriculture française : un bilan des aides de 1990 à 1997 / Philippe Boyer - La demande de produits agricoles et des IAA stimulée par les exportations : le rôle majeur de la PAC / Christine Monceau - Du rendement à la rentabilité en grandes cultures / Pascale Pollet - Les exploitations agricoles à faibles revenus persistants / Sabine Guillaume - La pluriactivité : un correctif aux inégalités du revenu agricole / Jean-Pierre Butault, Stéphane Krebs, Philippe Lerouvillois, Nathalie Delame - Catalogue des articles publiés en 1999 ; Appartient à l'ensemble documentaire : BnSP000
BASE
In: Congressional quarterly weekly report, Band 17, S. 561-562
ISSN: 0010-5910, 1521-5997
In: Projet: civilisation, travail, économie, Band 327, Heft 2, S. 93-93
ISSN: 2108-6648
In: sicher ist sicher, Heft 9
ISSN: 2199-7349
Blog: Rodger A. Payne's Blog
For the first time since 1996, I'll be teaching a section of the department's Introduction to International Relations (POLS 330). Since then, the unit made this a required class for certain tracks in the major. I've taught the graduate version of the class for decades, so it was really a matter of deciding what to teach to undergraduates -- and what to assign for readings/exams/papers.I'm adding a link to my new (still draft) syllabus in case any students want to check it out. Class begins next Tuesday, January 11. There are no required textbooks -- all the readings will be available via Blackboard. Comments about topics or readings from fellow academics are welcome. I decided not to cover constructivism overtly though some ideas will sneak in various topics. Right now, only 14 students are enrolled, but the classroom could easily accommodate double that number without major concerns about physical distancing. I think students benefit in small sections, but it will remain relatively small even if it ends up with 25 students.Online sections of department classes are mostly full, so I suspect the pandemic is having an effect on in-person enrollments. While a couple of students in my classes last semester reported positive tests, there were no outbreaks and I hope everyone generally felt safe. With masking required and distancing made possible by a large classroom -- plus a 90%+ rate of campus vaccination, I did not feel especially threatened. Update: Because of omicron, I'm not going to count attendance as part of the course grade.
Visit this blog's homepage.
For 280 character IR and foreign policy talk, follow me on twitter.
Or for basketball, baseball, movies or other stuff, follow this personal twitter account.