The Physician–Patient Working Alliance in Hemodialysis Treatment
In: Behavioral medicine, Band 43, Heft 4, S. 242-250
ISSN: 1940-4026
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In: Behavioral medicine, Band 43, Heft 4, S. 242-250
ISSN: 1940-4026
The purpose of this study is to investigate patient preferences of physician attire in an outpatient military ophthalmology clinic to determine how these preferences affect patients' perceptions of physician competence and their overall clinical experience. Materials and methods This study is a prospective survey administered to patients at the ophthalmology clinic at Brooke Army Medical Center. USA. Patients who were willing to participate in a volunteer survey were included in this study. Demographic information and survey questions were utilized in this study along with words and pictures for patients to select a preference in physician attire in the clinic setting (scrubs, military uniform, or civilian professional attire) and surgical setting (surgical cap or a surgical bouffant). The survey asks patients if physician attire impacts patient confidence in physician abilities (yes or no) and if surgeon attire impacts the likelihood of the patient taking the surgeon's advice (yes or no). Results The demographic distribution includes 57-77 years old participants (53%), females (61%), retirees (49%), and dependent spouses (40%). The racial distribution includes 46% - Caucasian, 20% - African American, 22% - Hispanic, 6 - % Asian, and 6% - other. Most patient appointment types were established follow-up (77%) with only 12% new and 11% walk-in. The survey results (N=308) indicate that most patients (64%) did not have a preference in physician clinical attire, while 22% preferred scrubs, 11% preferred military uniform, and 3% preferred civilian attire. Most patients (66%) did not have a preference for surgical headwear, while 27% preferred the surgical cap, and 7% preferred the surgical bouffant. Only 9% of the patients surveyed indicated that physician attire impacted their confidence in their physician's ability, and 12% reported that attire impacted the likelihood of taking advice. Conclusions Most patients in an outpatient military ophthalmology clinic do not have a preference for physician attire or surgical ...
BASE
Patient-physician relationship -- PPR -- Practice context -- Hospital practice -- Derivative authority -- Supervision and patient privacy -- Office practice -- Physician selection -- Defining medicine -- Role of the physician: some models -- Ethical theories and principles -- Ethical theories -- Utilitarianism -- Deontology -- Virtue -- Casuistry -- Ethical principles -- Beneficence vs. respect for autonomy -- Fidelity -- Justice -- Rules from the principles -- Informed consent -- Competent patients -- Incompetent patients -- Consent process -- Truth telling -- Confidentiality -- Interactional issues -- Skills -- Patient interviews -- Forms of communication -- Response to patient anger -- Competence -- Competence of physicians -- Competence of students -- Sexuality -- Sexual abuse of patients -- Anxiety affecting patient care -- Interventions -- Medical technology in practice -- Prescribing drugs -- Invasive procedures -- Consultations and second opinions -- Emergency care -- Hospital care -- Dying, death and in-between -- Definitions, including PVS -- Communication -- Care issues -- Resuscitation
In: Sozialwissenschaftliche Studien 32
In: Bochumer juristische Studien 30
In: NBER Working Paper No. w26269
SSRN
Working paper
Within-physician Black-White differences in patient sharing exist and may contribute to disparities in cardiac care.
SWP
Klappt die Kommunikation? Hand aufs Herz: Kommen wichtige Informationen bei Ihren Patienten zuverlässig an? Auch wenn Sie und Ihr Team unter Termindruck stehen? Trainieren Sie Ihre Kommunikationsfähigkeiten! Ihr Patient hat in jedem Gespräch ein gutes Gefühl. Zufriedene Patienten sind wohl das beste Marketing und steigern auch Ihre Motivation. Durch geschickte Gesprächsführung sparen Sie dennoch täglich wertvolle Zeit. Profitieren Sie von der Erfahrung unserer Autoren aus ihren Kommunikationstrainings für Ärzte: das A und O des Patienten-Gespräches spezielle Gesprächstechniken, auch mit schwierigen Patienten Praxisbeispiele mit typischen Gesprächssituationen im ärztlichen Alltag Tipps für die sachliche Patienteninformation
Der ehemalige Chefarzt Kunath liefert hier keinen Patientenratgeber der herkömmlichen Art (zuletzt R. Greiner: BA 3/03), der akribisch im Sinne von Verbraucherberatung und/oder juristisch-spitzfindig Patientenrechte einklagt, sondern er nähert sich dem Thema von der Struktur des Gesundheitswesens her und wirbt per Aufklärung um Verständnis beim Patienten um gleichzeitig an seine Eigenverantwortlichkeit zu appellieren. Der Autor informiert vor dem Hintergrund des gesundheitspolitischen Umfelds heute über das ärztliche Tun, die Ausbildung der Ärzte sowie ihr Berufsethos. Von da aus werden dann auch ganz alltägliche Fragen im Verhältnis von Patient und Arzt bzw. Gesundheitswesen angesprochen: Die Gründe für die geringe Zeit für den Patienten in Praxis und Klinik; das undurchschaubare Abrechnungswesen und das Gebaren der Krankenkassen; Fragen der Arzthaftung und des Qualitätsmanagements. Am Schluss noch aktuelle Juckepunkte: Prävention, Vorsorge u.a. Insgesamt also mehr eine Bemühung um die Schaffung von Problembewusstsein und Verständnis für das ausufernde Beziehungsgeflecht im Medizinbetrieb. (2)
In: Report R-4055-HCFA
In: Human studies: a journal for philosophy and the social sciences
ISSN: 1572-851X
In: The Yale review, Band 110, Heft 2, S. 5-13
ISSN: 1467-9736