Aufsatz(gedruckt)2006

Las relaciones publicas como elemento tangencial entre la publicidad, propaganda, informacion y otras areas de la comunicacion

In: Revista mexicana de ciencias políticas y sociales, Band 48, Heft 196, S. 159-170

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The following texts deals with the definition of communication processes carried out by public institutions. The purpose is to elaborate a study which spans the different types of communication used in public institutions. In fact, political discourses often tend to propaganda & public relations instead of strictly providing the citizen with information. Thus, the link between the three basic types of communication, ie., information, propaganda & advertising, merge into a discipline such as public relations, especially in terms of employed techniques & public relation strategies referred to the field of political communication. Adapted from the source document.

Sprachen

Spanisch, Kastilisch

Verlag

Universidad Nacional Autonoma de Mexico, Mexico City

ISSN: 0185-1918

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.