Buch(elektronisch)2009

The Cambridge handbook of literacy

In: Cambridge handbooks in psychology

init.form.title.accessOptions

init.form.helpText.accessOptions

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This handbook marks the transformation of the topic of literacy from the narrower concerns with learning to read and write to an interdisciplinary enquiry into the various roles of writing and reading in the full range of social and psychological functions in both modern and developing societies. It does so by exploring the nature and development of writing systems, the relations between speech and writing, the history of the social uses of writing, the evolution of conventions of reading, the social and developmental dimensions of acquiring literate competencies, and, more generally, the conceptual and cognitive dimensions of literacy as a set of social practices. Contributors to the volume are leading scholars drawn from such disciplines as linguistics, literature, history, anthropology, psychology, the neurosciences, cultural psychology, and education

Weitere Versionen:

init.form.title.accessOptions

init.form.helpText.accessOptions

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Buch(elektronisch)#22009

The Cambridge handbook of literacy

init.form.title.accessOptions

init.form.helpText.accessOptions

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Buch(elektronisch)#42008

The Cambridge handbook of literacy

In: Cambridge Handbooks in Psychology

init.form.title.accessOptions

init.form.helpText.accessOptions

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Sprachen

Englisch

Verlag

Cambridge University Press

ISBN

9780511609664

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.