Buch(elektronisch)2001

Social Theories of the Press: Constituents of Communication Research, 1840s to 1920s

In: Critical Media Studies: Institutions, Politics, and Culture

init.form.title.accessOptions

init.form.helpText.accessOptions

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Hanno Hardt has thoroughly revised and expanded his 'pre-history' of communication research in the United States. With the notable addition of Karl Marx's journalism-focused writings and a new foreword by James W. Carey, this edition covers intellectual contributions from several German theorists in the late nineteenth and early twentieth centuries, as well as first-generation U.S. sociologists who were influenced by this scholarship. A new concluding chapter explores the continuing influence of German social thought and the contemporary shift of paradigms in U.S. communication research, inclu

Weitere Versionen:

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Themen

Sprachen

Englisch

Verlag

Rowman & Littlefield Publishers

ISBN

9780742511347

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.