Buch(gedruckt)2001

Summer learning and the effect of schooling: evidence from Sweden

In: Discussion paper series No. 262

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Using that schools are in session during the school year and out of session during the summer, it is possible to isolate the effect of schooling on learning. This natural experiment situation can also be used to see whether schooling compensates for disadvantageous social backgrounds. Using a new sample of Swedish sixth grade pupils, results are that math skills are lost when pupils are not in school, pupils with non-Swedish parents learn relatively more during the school year, and learning is unrelated to pupils'; parents' socioeconomic level during both the summer and the school year.

Weitere Versionen:

Buch(elektronisch)#12001

Summer learning and the effect of schooling: evidence from Sweden

In: IZA Discussion paper series 262

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.