Buch(elektronisch)2016

Learning Queer Identity in the Digital Age

In: Springer eBook Collection

In: Literature, Cultural and Media Studies

init.form.title.accessOptions

init.form.helpText.accessOptions

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This book explores, through specific analysis of media representations, personal interviews, and historical research, how the digital environment perpetuates harmful and limiting stereotypes of queerness. Siebler argues that heteronormativity has co-opted queer representations, largely in order to sell goods, surgeries, and lifestyles, reinforcing instead of disrupting the masculine and feminine heterosexual binaries through capitalist consumption. Learning Queer Identity in the Digital Age focuses on different identity populations (gay, lesbian, transgender) and examines the theories (queer, feminist, and media theories) in conjunction with contemporary representations of each identity group. In the twenty-first century, social media, dating sites, social activist sites, and videos/films, are primary educators of social identity. For gay, lesbian, bisexual, transgendered, and transsexual peoples, these digital interactions help shape queer identities and communities

Weitere Versionen:

Buch(elektronisch)#12016

Learning Queer Identity in the Digital Age

init.form.title.accessOptions

init.form.helpText.accessOptions

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Buch(elektronisch)#22016

Learning Queer Identity in the Digital Age

init.form.title.accessOptions

init.form.helpText.accessOptions

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Buch(gedruckt)#32016

Learning queer identity in the digital age

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.