Aufsatz(elektronisch)21. Juni 2024

Revisiting and Expanding Scriven's Fallacies About Formative and Summative Evaluation

In: Journal of MultiDisciplinary Evaluation: JMDE, Band 20, Heft 47, S. 13-23

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This article outlines the origins of the formative and summative evaluation and then revisits Scriven's claims about eight fallacies. We add to seven further fallacies especially that there are such concepts as formative and summative assessment. The argument is to return to Scriven's original claims that formative relates to improvement and summative relates to status, the primary purpose of formative evaluation is to stimulate summative evaluation, and both demand rigor and must lead to claims about merit, worth or significance.

Verlag

The Evaluation Center at Western Michigan University

ISSN: 1556-8180

DOI

10.56645/jmde.v20i47.1039

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.