Aufsatz(elektronisch)28. Februar 2019

The Role of Social Support in Predicting Depression and Task Overload Among College Students

In: Journal of human sciences and extension

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Guided by the Relationships Motivation Theory, this short-term longitudinal study examined associations between social support (i.e., relatedness), depression, and stress in the form of task overload among emerging adult, university students (N = 184 at time one; N = 105 at time two; 69.2% female). Results from a series of path models indicated a significant relationship between decreased perceptions of social support over time and an increase in perceived task overload with significant mediating effects through depressive symptomology. Implications for counseling services as well as intervention and awareness points for university professionals are discussed.

Sprachen

Englisch

Verlag

Mississippi State University Libraries - DIGITAL COMMONS JOURNALS

ISSN: 2325-5226

DOI

10.54718/bbls9127

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.