Aufsatz(elektronisch)30. Dezember 2020

An Exploration of Undergraduates Writing Motivational Strategies

In: Global social sciences review: an open access, triple-blind peer review, multidisciplinary journal, Band V, Heft IV, S. 67-75

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The development of SRL strategies is an important challenge for teachers and learners in the context of academic writing. In addition, research in the essential field of academic writing is lacking, which adheres to traditional teaching methods and techniques for language teaching. The current study tends to fill the gap by exploring the undergraduates writing motivational strategies and gender differences. This project aims to analyze the contextual factors, including the cultural impact of their choice of techniques used in English writing tasks. Data was collected via self-reported questionnaires on motivational writing strategies (Teng & Zhang, 2015). The results revealed mixed findings in the use of motivational writing strategies and gender disparities concerning motivational techniques.

Sprachen

Englisch

Verlag

Humanity Only - HO

ISSN: 2616-793X

DOI

10.31703/gssr.2020(v-iv).08

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.