Aufsatz(elektronisch)1. März 2022

Factorial Survey Experiments in the Sociology of Education. Potentials, Pitfalls, Evaluation

In: Schweizerische Zeitschrift für Soziologie: Revue suisse de sociologie = Swiss journal of sociology, Band 48, Heft 1, S. 47-76

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Abstract
The potentials and pitfalls of factorial survey experiments (FSE) are discussed for empirical tests of theoretical explanations in the sociology of education. The possibilities and limits of FSE are outlined in relation to the internal validity, construct validity, and external validity of the obtained results and illustrated using an example experiment on the decision of university students to study abroad. It is demonstrated that FSE are an enriching complement to laboratory and field experiments, and observational studies.

Sprachen

Englisch

Verlag

Walter de Gruyter GmbH

ISSN: 2297-8348

DOI

10.2478/sjs-2022-0001

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.