Aufsatz(elektronisch)25. Oktober 2015

Perspective of Peruvian Education in the Society of the Century XXI

In: RISE: International journal of Sociology of Education, Band 4, Heft 3, S. 257-275

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Peruvian school needs take on new educational paradigms and the use of NTICs in the curriculum and teaching practices in the classroom, so that future citizens effective responses to the characteristics and demands of today's society is the knowledge, education and leave behind the nineteenth century that still prevails in Peruvian schools.This essay analyzes the most relevant of the XXI century characteristics, the relationship between the school and the characteristics of this society, the formation and the role of teachers in the XXI century and at the end type is characterized school is required to respond to this demand that today's society, and in which the education faculties of universities play a major role.

Verlag

Hipatia Press

ISSN: 2014-3575

DOI

10.17583/rise.2015.1188

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.