Aufsatz(elektronisch)28. August 2018

Die Wut über den verlorenen Stift: Momente eines vorbereiteten Konflikts um Ein- und Ausschluss in einer jahrgangsübergreifenden Lerngruppe (4/5/6)

In: Paragrana: internationale Zeitschrift für historische Anthropologie, Band 27, Heft 1, S. 120-136

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Abstract
The chapter presents an application of Scenic-Narrative Microanalysis (SNMA) to a videotaped conflict situation in a Berlin primary school. The analysis is limited to the presented video material, not involving any additional information. SNMA uses the video spectators' reactions as a tool to identify significant moments (Now Moments or Moments of Meeting as defined by Daniel Stern) in the video and to find a consensual hypothesis on the presumed group dynamics of class and teacher that can be linked to the field of attention research in school pedagogy. Necessary adaptations of the SNMA method to documentary video material are discussed.

Sprachen

Englisch

Verlag

Walter de Gruyter GmbH

ISSN: 2196-6885

DOI

10.1515/para-2018-0009

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.