Aufsatz(elektronisch)1. Januar 2016

The effectiveness of narrative communication in road safety education: A moderated mediation model

In: Communications: the European journal of communication research, Band 41, Heft 2

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

AbstractThis study investigated the effectiveness of narrative communication in the applied field of road safety education. A narrative message about the risks of road accidents was compared to a message without elements of storytelling but with a focus on road safety statistics. Novice drivers' evaluation of risk connected to speeding was assessed as the target attitude. Transportation, facilitation of comprehension, and para-social interaction with protagonists were proposed as mediators of the persuasive message impact. Gender was examined as a moderator of the narrativity–attitude relationship. Results of a field experiment (

Verlag

Walter de Gruyter GmbH

ISSN: 1613-4087

DOI

10.1515/commun-2016-0003

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.