Aufsatz(elektronisch)Februar 1983

Issues in the Development of a Special Edition for Hearing-Impaired Students of the Seventh Edition of the Stanford Achievement Test

In: American annals of the deaf: AAD, Band 128, Heft 1, S. 34-39

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The standardized achievement testing of hearing-impaired students is an endeavor that poses unique problems: the proper assignment of students to test level, the sequencing of tests in different subject areas, and the communication of test instructions and items. To address these problems adequately, standardized tests that have been designed and developed for use with hearing students must be adapted for use with hearing-impaired students. This paper describes ways in which the special requirements of testing hearing-impaired students have been accommodated using the new seventh edition of the Stanford Achievement Test.

Sprachen

Englisch

Verlag

Project MUSE

ISSN: 1543-0375

DOI

10.1353/aad.2112.0006

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.