Aufsatz(elektronisch)1. April 2022

Global Higher Education in 2050

In: Critical times: interventions in global critical theory, Band 5, Heft 1, S. 183-201

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Abstract
This article outlines an onto-epistemic perspective for the transformation of the university, an institution currently at the service of an unsustainable and defuturing mode of social and ecological existence, into a pluriversity attuned to the imperatives of being, life, and the Earth. It argues that the key to constructing livable worlds lies in the cultivation of ways of knowing, being, and acting based on a profound awareness of the fundamental interdependence of everything that exists. This shift in vision is seen as necessary for healing our bodies, ecosystems, cities, and the planet at large—in short, for much-needed civilizational transitions, in which a redesigned academy could be a fundamental factor.

Sprachen

Englisch

Verlag

Duke University Press

ISSN: 2641-0478

DOI

10.1215/26410478-9536551

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.