Aufsatz(elektronisch)1. August 2016

Interview with Nomusa Makhubu

In: Comparative studies of South Asia, Africa and the Middle East, Band 36, Heft 2, S. 307-319

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Clare Counihan interviews Nomusa Makhubu about how her body of work—three series of photographs, Inquietude, Self-Portrait Project 2007/2013, and The Flood—fits into the context of contemporary, post-apartheid South African art. All three series suggest the uneasy relationship between present and past. Makhubu reflects on the impossibility of avoiding politics in South African art, photography's role in the invention of ethnicity in colonial southern Africa, and the practices of contemporary artists and artists' collectives in South Africa that are challenging conventional, sometimes elitist, modes of art as a (racialized) marketplace.

Sprachen

Englisch

Verlag

Duke University Press

ISSN: 1548-226X

DOI

10.1215/1089201x-3603367

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.