Aufsatz(elektronisch)8. Juni 2017

Children, myth and storytelling: An Indigenous perspective

In: Global studies of childhood: GSC, Band 7, Heft 2, S. 113-130

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This essay explores childhood education, storytelling, and the nature of myth from an Indigenous perspective. Aspects of Indigenous teaching and learning are discussed related to the ways myth and storytelling have traditionally functioned in Indigenous communities in the education of children. The deeper psychological nature of myth as an integral part of human learning, teaching, and socialization is also explored. These explorations form the basis for advocacy toward the re-vitalization of story as an essential foundation for intergenerational community education and as a component of global childhood education.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 2043-6106

DOI

10.1177/2043610617703832

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.