Aufsatz(elektronisch)6. Juni 2024

Understanding the impact of social and academic factors on sense of belonging in higher education: A study from the Georgian educational landscape

In: Journal of Eurasian studies

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This study examines the link between students' sense of belonging (SSB) in higher education and their socioeconomic characteristics. Using data from the 2019 EUROSTUDENT VII survey, we analyze 5,266 bachelor's degree students across 50 Georgian higher education institutions. Our findings indicate: (1) Nontraditional students report lower SSB compared to their traditional peers. (2) Underrepresented students from low-income or first-generation backgrounds experience heightened SSB, while those from ethnic minority groups exhibit decreased SSB. (3) SSB correlates positively with lecturer satisfaction and negatively with study program intensity. (4) Private university attendees demonstrate higher SSB than their public university.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1879-3673

DOI

10.1177/18793665241261728

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.