Aufsatz(elektronisch)7. Januar 2013

A Functional Analysis Comparison of Web-Only Advertisements and Traditional Television Advertisements from the 2004 and 2008 Presidential Campaigns

In: Journalism & mass communication quarterly: JMCQ, Band 90, Heft 1, S. 23-38

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This article uses the functional theory of campaign discourse to determine whether differences exist in the purpose and content of 75 web-only video ads and 742 television ads created by candidates and national parties during the 2004 and 2008 presidential campaigns. Web-only ads were more likely to include attack themes than TV ads, and TV ads were more likely to include acclaim themes than web-only ads. Ads differed little in their use of news-mediated evidence to bolster ad claims.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 2161-430X

DOI

10.1177/1077699012468741

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.