Aufsatz(elektronisch)1. Juni 2011

Toothless Tinker: The Continued Erosion of Student Speech Rights

In: Journalism & mass communication quarterly: JMCQ, Band 88, Heft 2, S. 352-373

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This article analyzes four primary ways in which federal courts have weakened Tinker v. Des Moines Independent Community School District, the US Supreme Court's landmark student speech case. The study focuses particularly on recent circuit court interpretations of Tinker. Analysis shows that even when Tinker provides the controlling precedent in a case, students are losing their First Amendment claims with alarming frequency, leaving student speech advocates to wonder what rights students actually have left.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 2161-430X

DOI

10.1177/107769901108800208

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.