Aufsatz(elektronisch)1. September 1984

Solving Problems of Practice in Education: A Prescriptive Model for the Use of Scientific Information

In: Knowledge: creation, diffusion, utilization, Band 6, Heft 1, S. 59-74

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The authors identify and discuss the many complexities involved in the translation of scientific information in the social sciences into forms usable for solving problems of practice in education. As a means of appropriately handling these complexities and the issues that arise, they prescribe a series of stages to be followed from the advent of a practitioner's situational problem to the design of a response to it. They assert that unless the process of translation is conducted with the prescribed level of understanding, appreciation, and rigor, the application of knowledge will be inaccurate.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

DOI

10.1177/107554708400600103

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.