Aufsatz(elektronisch)13. April 2016

Citizen Science: Toward Transformative Learning

In: Science communication, Band 38, Heft 4, S. 523-534

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Citizen science can raise people's understanding of science while helping scientists conduct their research. Yet its potential for driving transformative learning is empirically underexplored. We present the results of a preliminary study with secondary school students engaged in a long-term citizen science project, from the formulation of the research questions to data analysis and discussion. Students learnt about and increased their interest in neuroscience. They were also able to reflect on the role of science for society and valued their involvement as active participants in the research. We discuss the opportunities and challenges of approaching citizen science for transformative learning.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1552-8545

DOI

10.1177/1075547016642241

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.