Aufsatz(elektronisch)20. Januar 2023

Complementing Intersectionality Pedagogy With a Missing Component—Positionality

In: Journal of management education: the official publication of the Organizational Behavior Teaching Society, Band 47, Heft 3, S. 324-337

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Teaching about race as an African American female instructor at a predominantly white university has its challenges, especially regarding classroom power and privilege dynamics. I use the concepts of intersectionality and positionality as frameworks to explain the experiences that I encountered in the classroom, usually as the only African American in the room. I share two scenarios that initiated my inquisitiveness to discover more about why the incidents occurred. At the conclusion of the paper, I reveal how the complementary value of intersectionality and positionality benefits all educators who desire to comprehend the hierarchical power and privilege that may interplay in the learning environment.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1552-6658

DOI

10.1177/10525629221150029

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.