Aufsatz(elektronisch)14. Mai 2020

Applying an educative approach to engage stakeholder values in evaluations of STEM research and education programmes

In: Evaluation journal of Australasia: EJA, Band 20, Heft 2, S. 103-108

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Stakeholder values regarding a programme's worth and their own principles or standards can aid or impede an evaluation. The evaluator's challenge and responsibility is to successfully engage multiple stakeholder value orientations in the evaluation process. Stakeholder engagement is essential within evaluations of programmes aimed at broadening participation of underrepresented individuals and institutions in science, technology, engineering and mathematics (STEM). This article describes an educative approach to engage stakeholder values within evaluations of STEM research and education programmes funded by the U.S. National Science Foundation (NSF). Reflections and implications for evaluation theory and practice applicable to any STEM evaluation context, and more broadly to the field of evaluation, are discussed.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 2515-9372

DOI

10.1177/1035719x20918497

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.