Aufsatz(elektronisch)1. März 2002

`Diamond Time': Constructing Time, Constructing Markets in the Diamond Trade

In: Time & society, Band 11, Heft 1, S. 25-38

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This article examines the ways in which time is revisioned within the marketing discourses of the diamond trade. Time, it is argued, is a key component in the ways in which consumers are interpellated as buyers of diamonds. The article explores a series of time `frames' in order to excavate the ways in which time is used in marketing rhetoric and strategies. Crucial to the strategy is the rupture between labour time and `diamond time' which concentrates upon romantic evocations and the role of diamonds as signifiers of love.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1461-7463

DOI

10.1177/0961463x02011001002

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.