Aufsatz(elektronisch)1. April 1993

The Use of Archival Data To Select and Assign Schools in a Drug Prevention Trial

In: Evaluation review: a journal of applied social research, Band 17, Heft 2, S. 159-181

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

School-based prevention trials typically face large variations in school composition and levels ofpreintervention behavior. Such variations may inhibit efforts to maximize internal and external validity. This article presents a method for using school-level attributes in sample description and random assignment of schools to conditions. The utility of the archival data was examined using multivanate canonical techniques. The authors found that a small set of attributes could efficiently predict the observed school-level variations in smoking and other drug use. It is recommended that these attributes be used by other school-based studies to enhance experimen talfield studies.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1552-3926

DOI

10.1177/0193841x9301700203

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.