Aufsatz(elektronisch)1. Februar 2000

An Application of Theory-Driven Evaluation to a Drop-In Youth Center

In: Evaluation review: a journal of applied social research, Band 24, Heft 1, S. 73-91

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This article reports on the theory-driven evaluation of a drop-in center for youth that incorporated a literature search, concept mapping with staff, and focus groups with youth. Findings revealed strong agreement among the three sources of data around specific elements identified as critical components of a program theory of global prevention in after-school-hours initiatives, such as drop-in centers. These results are used to illustrate how a theory-driven approach was relevant for the context and objectives of this evaluation, as well as how it was used to develop knowledge useful for action, social intervention theory, and further research.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1552-3926

DOI

10.1177/0193841x0002400103

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.