Aufsatz(elektronisch)1. April 2007

Reflections From the Trenches: Our Development as Feminist Teachers

In: Journal of family issues, Band 28, Heft 4, S. 529-548

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

In this article, we share our challenges and positive experiences of using feminist pedagogy to teach an undergraduate course on gender development. We use a developmental contextual, feminist perspective to address issues related to (a) internalized sexism, (b) contrasts in student's religious beliefs and sexism, (c) students' developmental level, and (d) teaching intersectionality. In response to the challenges, we offer practical applications of integrating feminist pedagogy in the classroom. Finally, we delineate the ways in which our application of feminist pedagogy has benefited us in our growth and offer suggestions for future research.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1552-5481

DOI

10.1177/0192513x06297473

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.