Aufsatz(elektronisch)1. Januar 1984

A Comparative Analysis of Blind and Sighted Children's Communication Skills

In: Journal of visual impairment & blindness: JVIB, Band 78, Heft 1, S. 1-5

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This study compared the development of communication skills in blind and sighted children. The specific skills investigated were the abilities to detect the communication-relevant characteristics of listeners and to construct messages adapted to those characteristics. The participants were 33 blind and 33 sighted children who ranged in age from 5 to 12 ½ and were matched for age, sex, and IQ. No significant differences were found between the two groups on development of these communication skills. However, the author discusses two important factors that should be investigated in future studies.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1559-1476

DOI

10.1177/0145482x8407800101

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.