Aufsatz(elektronisch)19. August 2016

Becoming Employable: An Ethnographic Study of Life Skills Courses in a Men's Jail

In: The prison journal: the official publication of the Pennsylvania Prison Society, Band 96, Heft 5, S. 667-687

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Correctional education can have a positive influence on post-release employment. Yet barriers to employment remain significant, particularly for formerly incarcerated men of color. In this article, the authors use ethnographic methods to critically examine the underlying discourses involved in jail-based life skills courses geared to assist men in becoming "employable." With few exceptions, life skills instructors did not address structural barriers to employment. Rather, major themes of the courses included individual responsibility, cognition, and spiritual enlightenment. The authors suggest that these life skills courses mirrored a larger correctional philosophy in keeping the focus on individual behavior rather than structural conditions.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1552-7522

DOI

10.1177/0032885516662627

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.