Aufsatz(elektronisch)29. Dezember 2021

The art of not-knowing: Valuing diversity and intercultural competences in international social work education

In: International social work, Band 66, Heft 4, S. 991-1004

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The article focuses on how international social work education can enable students to become culturally competent social workers. It follows the idea that the vital aspect of internationalizing social work education is not about structural prerequisites. Rather, it is in the specific role of intercultural perspectives and how these perspectives can be integrated into structural frameworks for internationalizing social work education. It is highlighted that the acceptance of not-knowing and not-understanding provides the basis of cultural awareness or global mindedness. Therefore, a model for the development of intercultural competence in social work is presented.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1461-7234

DOI

10.1177/00208728211065708

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.