Aufsatz(elektronisch)26. Oktober 2021

Responding to COVID-19 in social work field education in Australia, New Zealand and the United States

In: International social work, Band 66, Heft 1, S. 130-143

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This descriptive article reports immediate responses to COVID-19 by social work field education faculty in four universities in Australia, New Zealand and the United States. Moving swiftly to online innovations, tele-supervision, teaching remote practice methods, and establishing alternative placements allowed students to meet required competencies while supporting students during the immediate crisis. Collaboration between field education faculty teams, professional bodies and agencies and clear communication with students and supervisors enabled all stakeholders to be open to flexible placement options. To conclude, COVID-19 brought opportunities to reflect on responses and explore new possibilities for field education in a post-COVID-19 world.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1461-7234

DOI

10.1177/00208728211048934

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.