Aufsatz(elektronisch)1. Februar 1978

Drivers' Judgments of Safe Distances in Vehicle Following

In: Human factors: the journal of the Human Factors Society, Band 20, Heft 1, S. 1-11

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Driver behavior in the vehicle-following situation, a major source of road accidents, was investigated using a controlled-track experiment. Drivers were found to adopt headways of approximately 2 s irrespective of speed of travel, driving experience, or instructed probability of the leading vehicle's stopping. Under the optimal conditions used, drivers demonstrated that such headways were more than adequate to avoid tail-end collisions in an emergency situation. The implications of these results for the development of perceptual-motor support devices and the attribution of causes in road accidents are discussed.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1547-8181

DOI

10.1177/001872087802000101

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.