Aufsatz(elektronisch)Juni 2015

Relational Developmental Systems‐Based Theories and the Study of Children and Families: Lerner and Spanier (1978) Revisited

In: Journal of family theory & review: JFTR, Band 7, Heft 2, S. 83-104

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

We discuss the evolution of scientific theory using the example of the relational developmental systems (RDS) metamodel, a conception emphasizing mutually influential relations between individuals and contexts. An important basis for RDS ideas in contemporary developmental science is Lerner and Spanier's (1978) discussion of mutually influential relationships between children and families. In the context of recounting the role of one of the present authors (RML) in the evolution of the RDS metamodel, we compare the Lerner and Spanier discussion with RDS‐based ideas. We present the implications of RDS ideas for contemporary research and applications aimed at understanding and enhancing children, families, and the systemic relationships among them.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1756-2589

DOI

10.1111/jftr.12067

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.