Aufsatz(elektronisch)27. Juni 2012

Information technology change, work complexity and service jobs: a contingent perspective

In: New technology, work and employment, Band 27, Heft 2, S. 133-146

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

We examine the contingent impact of implementing an enterprise‐wide information technology system (Enterprise Resource Planning) on perceptions of work complexity in clerical, technical and managerial service sector jobs. Using matched and control samples of employee survey data, we compare pre‐ and post‐intervention perceptions of work complexity and importance of analytical skills across three hierarchical job levels: clerical, technical and managerial. We find that employees in clerical jobs, at the lowest level in the hierarchy, experience a significant increase in work complexity and need for analytical skills, whereas those in technical and managerial service jobs do not. Implications for theory, management of technology and employment policy are discussed.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1468-005X

DOI

10.1111/j.1468-005x.2012.00280.x

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.