Aufsatz(elektronisch)Januar 1984

Teenage Drivers and Fatal Crash Responsibility

In: Law & policy, Band 6, Heft 1, S. 101-113

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Data from national files on fatal crashes are analyzed to reveal that young drivers, especially sixteen and seventeen year olds, are more often responsible for fatal crashes than are older drivers. This is particularly the case for young males. Moreover, those killed in crashes for which teenagers are responsible are disproportionately people other than the teenaged drivers. A possible explanation for these facts lies in the "macho" culture of teenaged males. Potential countermeasures include those directed to limiting the driving exposure of teenagers as well as technological devices to moderate the injury‐producing forces in crashes.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1467-9930

DOI

10.1111/j.1467-9930.1984.tb00317.x

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.