Aufsatz(elektronisch)10. Dezember 2010

A NEW INSIGHT INTO THE GENDER GAP IN MATH

In: Bulletin of economic research, Band 64, Heft 1, S. 135-155

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

ABSTRACTIn the Early Childhood Longitudinal Study Kindergarten Cohort, I find that the gender gap is not uniform across the distribution of math skills and that these quantile‐specific gaps vary with age. Specifically, girls at the top of the distribution initially fall behind boys but manage to catch up later. At the same time, girls in the lower parts of the distribution lose ground. In fifth grade, a gender gap of 0.2 standard deviation, about 2.5 months of schooling, is observed across the entire distribution. Overall, these patterns indicate the possibility that low performing girls become worse and vice versa. These results demonstrate important dynamics of the gap that are relevant for policy, but that the mean gap fails to show.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1467-8586

DOI

10.1111/j.1467-8586.2010.00358.x

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.