Aufsatz(elektronisch)21. Dezember 2011

On Childhood and the Logic of Difference: Some Empirical Examples

In: Children & society, Band 26, Heft 1, S. 4-13

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This article argues that universal documents on children's rights can provide illustrative examples as to how childhood is identified as a unity using difference as an instrument. Using Gille Deleuze's theorising on difference and sameness as a framework, the article seeks to relate the children's rights project with a critique of representation. It seeks to illustrate how the children's rights project seems to be promoting an image of childhood that is sharply contrasted by adulthood in a dichotomised sense, as well as how, in these documents, the fate of the child is being intertwined with the fate of the state.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1099-0860

DOI

10.1111/j.1099-0860.2010.00298.x

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.