Aufsatz(elektronisch)September 1989

Developing a community perspective in a primary school

In: Children & society, Band 3, Heft 3, S. 226-236

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

SUMMARY. The process involved in achieving a particular outcome is often more significant than the outcome itself. In trying to meet the demands of a National Curriculum or accounting to parent boards, it becomes increasingly important for schools to explain their theoretical perspective so as to justify the methods (or process) which they employ in order to achieve basic learning targets such as literacy and numeracy skills. What follows is a description of one primary school's philosophy and how this translated into practical initiatives within the school, designed to achieve meaningful learning within a community context

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1099-0860

DOI

10.1111/j.1099-0860.1989.tb00348.x

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.