Aufsatz(elektronisch)August 2004

Mary Malone's Lessons: A Narrative of Citizenship in Federation Australia

In: Gender & history, Band 16, Heft 2, S. 376-396

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Between 1886 and 1896 Mary Malone, a young Australian woman of Irish Catholic background, selected eighty‐two articles and fifty‐nine poems to preserve in an old school exercise book. This article argues that the clippings Mary assembled in her exercise book formed a narrative designed to secure a sense of social identity as the Australian colonies moved towards Federation in 1901. The exercise book reflects Mary's meditation on the stories of the colonial public sphere, a meditation that in turn faciliated her participation in community, work and as a citizen. Mary's exercise book reveals the mutual dependence of public and private realms of knowledge and experience, and the subjective assimilation of public discourse required to take a place in the social world.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1468-0424

DOI

10.1111/j.0953-5233.2004.00345.x

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.