Aufsatz(elektronisch)10. April 2023

Diversifying youth temporal orientations during educational transitions in China

In: Children & society, Band 38, Heft 2, S. 563-577

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

AbstractAnalysing young people's temporal experiences can help understand their varied transition pathways in individualised societies. This study explores the diversity of Chinese youths' orientations towards time by addressing how they practise agency, situated within the temporal, familial and gender matrices. We surveyed and interviewed young people at a county‐seat lower secondary school in North China and identified three temporal orientations: 'long‐term planners', 'seizers of the day' and 'compromisers'. The findings challenge the conventional understanding of Chinese youth temporal orientations as homogeneous by identifying the differentiations and complexities when navigating their transition to upper secondary education.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1099-0860

DOI

10.1111/chso.12733

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.