Aufsatz(elektronisch)22. Januar 2021

Listening to children: Evaluation of a positive parenting programme through art‐based research

In: Children & society, Band 35, Heft 2, S. 311-330

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

AbstractThis paper presents data from a unique programme evaluation of the parenting programme titled 'Learning together, growing as a family' applied in 14 cities in Spain and targeting families at risk of neglectful behaviour. The programme evaluation is based on the voices of children using the qualitative methodology of art‐based research. Eighty‐six children 6–12 years of age were interviewed in groups. The outcomes of the evaluation reveal that children perceive improvements in the parental competencies of their parents and in themselves and that these changes serve as a catalyst for positive family change.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1099-0860

DOI

10.1111/chso.12439

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.