Aufsatz(elektronisch)30. September 2019

The Materialisation of School in Families' Everyday Lives

In: Children & society, Band 34, Heft 2, S. 111-120

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This article explores how school is materialised within Danish families and the significance for both children and parents. Based on ethnographic research and inspired by materiality studies and by family and childhood studies, the analysis describes how school‐related objects, such as schoolbags, actualise school within the family and create intensive 'school parenting'. The article also illustrates how the materialisation of school both entangles with family routines, becoming part of being a family and feeds into processes of demarcation and ways of reducing the importance of school in family routines.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1099-0860

DOI

10.1111/chso.12360

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.