Aufsatz(elektronisch)1. März 2015

Teaching Newcomers Inclusively: Social Studies in a New Gateway State

In: Social studies research and practice, Band 10, Heft 1, S. 41-64

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

We explored social studies teachers' dispositions towards working with immigrant students in an Atlantic new gateway state. We surveyed 99 middle and high school social studies teachers using the additive versus subtractive models as a theoretical framework. Although teachers' professional backgrounds and school contexts were connected to teaching inclusively, their academic expectations of immigrant students, their beliefs on assimilation (regarding schools' and teachers' roles in maintaining heritage cultures and languages), and their opinions on the effective implementation of school policies concerning immigrant students' learning were significant contributors to teaching inclusiveness.

Sprachen

Englisch

Verlag

Emerald

ISSN: 1933-5415

DOI

10.1108/ssrp-01-2015-b0003

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.