Aufsatz(elektronisch)21. Mai 2018

A Sweet Romance: Divergent Effects of Romantic Stimuli on the Consumption of Sweets

In: Journal of consumer research: JCR ; an interdisciplinary journal, Band 45, Heft 6, S. 1213-1229

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Abstract
Drawing from research on food consumption, conceptual metaphors, and assimilation and contrast, we examine how exposure to romantic stimuli (e.g., watching a romantic ad, reading a romantic note) affects consumers' subsequent consumption of sweets. Across five studies, we find that romantic stimuli exposure increases sweet food consumption among abstract thinkers but reduces sweet food intake among concrete thinkers. We also identify the moderating role of metaphor content on this finding such that the effects of romantic exposure on the consumption of sweets occur only when the metaphoric association between love and sweetness is highlighted but dissipate when a competing metaphor is accentuated.

Sprachen

Englisch

Verlag

Oxford University Press (OUP)

ISSN: 1537-5277

DOI

10.1093/jcr/ucy044

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.