Aufsatz(elektronisch)15. Mai 2024

Midrange, Differential, Meaningful, and Multidisciplinary: Reflections onJCR's Epistemic Culture

In: Journal of consumer research: JCR ; an interdisciplinary journal, Band 51, Heft 1, S. 204-209

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

AbstractScientific communities such as journals or professional societies have their own ways of creating and sharing knowledge called "epistemic cultures." Drawing on prior reflexive scholarship and conversations with eight preeminent consumer researchers, this article explores some of the central tenets of epistemic culture at the Journal of Consumer Research (JCR): midrange scope, differential insight, meaningful impact, and multidisciplinary field. It also provides some guidance to new consumer researchers on how to accomplish epistemic fluency.

Sprachen

Englisch

Verlag

Oxford University Press (OUP)

ISSN: 1537-5277

DOI

10.1093/jcr/ucae016

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.