Aufsatz(elektronisch)Juli 2018

Effort-Reward Imbalance and Burnout in German Kindergarten Educators

In: European journal of health psychology, Band 25, Heft 3, S. 73-82

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Abstract. Effort-reward imbalance and overcommitment are increasingly identified as work-related risk factors for burnout and somatic symptoms. In order to explore the situation in German kindergarten educators, a cross-sectional study based on questionnaire responses from N = 1,933 was carried out. Burnout was found in 24.4% and somatic symptoms in 47.3% of the study participants. Binary logistic regressions were used to identify effort-reward imbalance (OR = 3.75, 95% CI: 2.85–4.95) and overcommitment (OR = 1.41, 95% CI: 1.34–1.47) as independent predictors for burnout. Results confirm the high relevance of the effort-reward imbalance concept for the health status of kindergarten educators.

Sprachen

Englisch

Verlag

Hogrefe Publishing Group

ISSN: 2512-8450

DOI

10.1027/2512-8442/a000012

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.