Aufsatz(elektronisch)November 2008

A new model for competitive warfare and sustained advantage

In: Strategic change, Band 17, Heft 7-8, S. 269-280

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Abstract

Past attempts to design competitive strategies suffer from measurement and theoretical disagreements.


Some strategies look good on paper, but lack feasibility and applicability.


Author suggests a taxonomy of strategic offensive that is unique because the model is
— scalable based on the size and relative competitive position of the firm in the industry and
— feasible, because the taxonomy is based on matrices that are simpler and easier to follow than extant literature.


Model handy for strategists and market planners who want to consolidate their market position.


Interesting implications and ideas for future study provided for interested readers.

Copyright © 2008 John Wiley & Sons, Ltd.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1099-1697

DOI

10.1002/jsc.832

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.