Aufsatz(elektronisch)April 2004

Participation in practice: making it meaningful, effective and sustainable

In: Children & society, Band 18, Heft 2, S. 106-118

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Children's participation in decision‐making is complex: it is undertaken for different purposes and is reflected in different levels of involvement, different contexts and different activities. This paper reviews the current state of participation and, drawing on practice and research literature, highlights several aspects of practice where further consideration is needed if participation is to develop positively. This suggests that, if participation is to be more meaningful to children and effective in influencing change, it is necessary to move beyond one‐off or isolated participation and consider how participation becomes embedded as an integral part of our relationship with children.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1099-0860

DOI

10.1002/chi.817

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.